ELTE ELTE ELTE TTK

MTA-ELTE Physics Education
Research Group

Science Centres and Informal Learning
Working Group


Közlemények — angol nyelven

2019.

Andrea Király, Andrea Kárpáti, Péter Tasnádi: Responsibility of Teachers: The SSIBL model in Hungary. In: McLoughlin, E., and van Kampen, P. (eds.): Concepts, Strategies and Models to Enhance Physics Teaching and Learning, Springer Nature Switzerland AG, 2019, pp. 147-157., eBook ISBN 978-3-030-18137-6, Hardcover ISBN 978-3-030-18136-9, https://doi.org/10.1007/978-3-030-18137-6_13

Andrea Király, Péter Tasnádi: Atmospheric eddies in Science Centers – connection between secondary school teaching and informal learning, Adv. Sci. Res., 16, pp. 201–207, doi: 10.5194/asr-16-201-2019    [link]    [pdf]

Andrea Király, Péter Tasnádi: Environmental issues and meteorology in the training of physics teachers in Hungary. EMS Newsletter 2019. Feb.,    [online]

Annamária Komáromi: Space mishap as a stimulus context for thermal conduction exploration in secondary school. Journal of Physics: Conference Series, Volume 1286, Number 1, 012006, doi:10.1088/1742-6596/1286/1/012006    [pdf]

Annamária Komáromi: Multimedia Analysis of Satellite Data in Secondary Schools. In: József Berke (ed.): 25th Multimedia in Education Conference Proceedings. Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Multimédia az Oktatásban Szakosztály (NJSZT MMO), Ericsson Magyarország R&D, Budapest, 2019, ISBN 9786155036156, doi: 10.26801/MMO.2019.1.025, pp. 41-43.    [pdf]

Mária Pető, Andrea Király: How to build a mini meteorological station for your school? – A project with a citizen science perspective, Adv. Sci. Res., 16, pp. 185–189, doi: 10.5194/asr-16-185-2019    [link]    [pdf]

Mária Pető: Science Club activity at Székely Mikó High School, Journal of Physics: Conference Series, Volume 1287, Number 1, 012065, doi:10.1088/1742-6596/1287/1/012065    [pdf]

2017.

Zsanett Finta: Project-based ideas in optics for experimental activities using smartphones, Horizons of mathematics, physics and computer sciences 46, 2017.    [pdf]

Borbala Leitner: Physical Examination of Natural Phenomena Game Theory, Probability Theory and Network Properties. International Journal of Innovation and Research in Educational Sciences, Volume 4, Issue 4 (July 2017.), ISSN (Online): 2349–5219, pp. 519-522.    [link]

Mária Pető: Space research and mini-satellites in secondary high school. (Paper Number: HSPACE2017-FP-43)
In: Bacsárdi László, Kovács Kálmán (szerk.): Selected papers of the 3rd International Conference on Research, Technology and Education of Space (H-SPACE2017), Magyar Asztronautikai Társaság, Budapest, 2017., ISBN 978-963-7367-16-8, pp. 44-48.    [pdf]

Mária Pető: Space Research and Mini-satellites in Secondary High School. International Journal of Astrophysics and Space Science. Vol. 5, No. 5, 2017, pp. 71-78. doi: 10.11648/j.ijass.20170505.11    [pdf]

Alpár István Vita Vörös, Zsuzsa Sárközi: Physics Escape Room as an Educational Tool. AIP Conference Proceedings 1916, 050002 (2017); doi: 10.1063/1.5017455    [pdf]

2016.

Csilla Fülöp, Zsuzsa Horváth: Discover a black hole in the classroom: the “Pear-Star” Project.
In: Orosz Gábor Tamás (ed.): 11th International Symposium on Applied Informatics and Related Areas (AIS 2016), Óbudai Egyetem, Budapest, 2016., ISBN 978-615-5460-92-0, pp. 45-49.    [pdf]


Közlemények — magyar nyelven

2019.

Garamhegyi Gábor: Safecast-projekt megvalósítása az Isaszegi Gábor Dénes Gimnázium és Szakgimnáziumban, Fizikai Szemle 2019/01, pp. 30-36.    [pdf]

Pető Mária: Robotika a középiskolában. Középiskolás projektek a Székely Mikó Kollégiumban. In: Kósa István, Tódor Imre (szerk.): Kutassunk együtt! Sapientia EMTE Konferencia kötet, Presa Universitara Clujana, 2019, pp. 141-150.    [pdf]

Vörös Alpár István Vita: Szabadulószobák a folyadékok fizikájának tanulmányozására, Fizikai Szemle 2019/02, pp. 58-62.    [pdf]

2018.

Komáromi Annamária, Nagy Dániel: Akusztikus lebegtetés és más kísérletek ARDUINO felhasználásával – avagy ne féljünk tanulni diákjainktól, Fizikai Szemle 2018/10, pp. 356-360.    [pdf]

Oláh Éva Mária, Schramek Anikó, Horváth Norbert: Kutatódiákok a Wignerben, Nukleon XI. évf., 2018. március, 213.    [pdf]

Oláh Éva Mária, Fülöp Csilla: A csapból is részecskefizika folyik?, Fizikai Szemle 2018/07-08, pp. 283-287.    [pdf]

2017.

Finta Zsanett, Mitre Zoltán: Hőmérsékletmérés napfogyatkozáskor – a kutatásalapú tanulás alkalmazása. (A 2015. március 20-i teljes napfogyatkozás adatainak elemzése diákokkal végzett mérés segítségével), Fizikai Szemle 2017/3, pp. 100-103.    [pdf]

Horváth Zsuzsa: Exobolygók minden szinten. (A fizika kerettanterv új tartalmi elemeinek egyike az exobolygók kutatása és a földön kívüli élet keresése), Fizikai Szemle 2017/3, pp. 93-99.    [pdf]

Komáromi Annamária: Időjárás és annak előrejelzése a Földön kívül – Egy középiskolai fizikatanár szemszögéből. (Paper Number: HSPACE2017-FP-25)
In: Bacsárdi László, Kovács Kálmán (szerk.): Selected papers of the 3rd International Conference on Research, Technology and Education of Space (H-SPACE2017), Magyar Asztronautikai Társaság, Budapest, 2017., ISBN 978-963-7367-16-8, pp. 16-19.    [link]

Komáromi Annamária: Űrkutatással a szerethetőbb fizikáért, Fizikai Szemle 2017/1, pp. 27-31.    [pdf]

Komáromi Annamária: Öt éve állították pályára a MASAT-1-et, Fizikai Szemle 2017/9, pp. 324-327.    [pdf]

Oláh Éva Mária: Építsünk részecskefizikát, Nukleon X. évf., 2017. május, 203.    [pdf]



©   Kiraly Andrea 2017      Last modification: 2019.09.14. 05:37:44